1.e4 e5 2.Af3 d6 3.d4 Fg4
Tempo kaybına yol açacak bir hamle. Doğrusu 3… Ad7 veya 3…Af6 dır.
4.de5
Şimdi Siyah er kaybetmemek için 4…Ff3 kırmak zorundadırlar.
5.Vf3 de5 6.Fc4 Af6
Siyah son hamlesini yapmıştır. Karşılıklı gelişim hamleleri sayıldığında Beyaz’ın bir tempo üstte olduğu görülür.
7.Vb3 Ve7
8.Vb7’den sonra bir piyon geri olmasına rağmen …Vb4 ile Vezirleri keserek oyun sonuna girmek amacıyla
8.Ac3
Morphy haklı olarak Er kazancını reddederek gelişime devem etmeye karar veriyor. Siyah’ın 7… Ve7 hamlesi kanımca bir anti gelişim hamlesidir. Bu hamle sebebiyle Siyahın Şah Filinin gelişim engelllenmiştir. Beyaz’ın son hamlesinden sonra siyah b7’yi korumak için bir tempo daha kaybedecektir.
8…c6 9.Fg5 b5
Beyaz’ın baskısını azaltmak için yapılmış bir hamle. Bu noktada Siyah’ın gelişimini tamamlayabilmesi için 5 hamle gereklidir. Ad7, Agf6, g6, Fg7 ve 0-0 beyaz ise Fg5 ve rokla gelişimini tamamlayacaktır. Arada en az üç tempo farkvardır. Ayrıca Beyaz’ın Fil çifti üstünlüğü de ayrı bir avantajdır. Bu tür üstünlüklerin doğal sonucu olarak beyaz kombinezon atma fırsatı buluyor.
10.Ab5! cb5 11.Fb5 Abd7
12.0-0-0
d7’deki açmazdaki Ata saldırı, kombinezonun ana temasını oluşturuyor.
12…Kd8
d7’deki atın Kd2, Kad1, Va4 hamlelerinden sonra düşmesi kaçınılmazdır. Morphy daha artistik bir çözüm buluyor.
13.Kd7! Kd7 14.Kd1
Bu pozisyonda zannedilenin aksine pratik olarak Beyaz taş altta değil taş üsttedir. Kh8 ve Ff8 tamamıyla oyun dışıdır.
14…Ve6
Morphy çeşitli kazançlar arasından en hızlısını ve göze en hoş gelenini seçiyor.
15.Fd7 Ad7 16.Vb8 Ab8 17.Kd8 mat.